חוזקו של היופי: הכירו את המשרבייה, המחיצה שכבשה את הישראלים

הקהל הישראלי מאמץ בחום את המראה האופנתי של המשרביות בחיתוכי לייזר. סבכת העבר הוותיקה התעדכנה פלאים, כבשה בתים, חיפויים, שערים וגדרות ומעניקה לבית מראה יוקרתי ומסקרן לצד פתיחות וקלילות. גם אתם חייבים להכיר את הטרנד שמתאים לכל סגנון עיצובי.
שער מחיצה פונקציונלי של טרלידור בחיתוך לייזר | אדריכלות: שירה בן עזרא. צילום: שי אפשטיין

הצצה לחזיתות של בתים ובניינים חושפת בפנינו חיפויים מסקרנים ותוספות מבניות באינספור צורות. חלק מהם נוצרו בחיתוכי לייזר, הממלאים בשנים האחרונות תפקיד מרכזי בעיצוב ואדריכלות. בעולם מלא גירויים ויצירתיות גואה, אפשר לקבוע שחיתוכי הלייזר הפכו לטרנד עיצובי, המחזק את הפן האסתטי של הבית וסביבתו. אחד התוצרים שכבשו את הקהל הישראלי הוא המשרבייה הוותיקה בלבוש המעודכן שלה.

כל דבר שאדריכל, מעצב או בעל בית רואה בדמיונו, ניתן לביצוע עם חיתוכי לייזר בעיצוב ייחודי לו ובטכנולוגיות ברמה הגבוהה ביותר. "אפשרויות העבודה עם טרלידור הן אינסופיות", אומרת אדריכלית שירה בן עזרא, שתכננה לבית פרטי באחיהוד שער פלדה, המהווה חלק בלתי נפרד מהארכיטקטורה שלו. השער בנוי משני מישורים בדוגמת דמקה, כך שהרווח בין המישורים וההסתה הקלה מייצרים עומק וחשיפה לסירוגין עבור העוברים והשבים הן מבחינת פרטיות והן מבחינת האור. "השער הוא חלק ממעטפת הבית, והאופן שבו הוא בנוי גורם לו להיות חלק מהעומק שבחוויית הכניסה אל הבית – מהרחוב דרך השער, הפטיו, המבואה, חלל המגורים ועד לחצר האחורית והנוף. השער הוא מלכתחילה חלק מהרצף הזה", מסבירה בן עזרא. "כמעטפת, השער תוחם פעם אחת את פנים הבית באזור המטבח, ופעם שנייה את הפטיו, המהווה מבואה חיצונית לבית. כך נוצרת חזית אחידה אך ניתנת לשינוי על ידי סגירה, פתיחה וסגירה למחצה של הדלתות, המקובעות עם צירי פיבוט. כאן הטכנולוגיה, החומר והצורניות של חיתוכי הלייזר משלימים את התכנון האדריכלי".

שער מחיצה פונקציונלי של טרלידור בחיתוך לייזר | אדריכלות: שירה בן עזרא. צילום: שי אפשטיין

שער מחיצה פונקציונלי של טרלידור בחיתוך לייזר | אדריכלות: שירה בן עזרא. צילום: שי אפשטיין